Studii Financiare Articole Economie Viața IMM-urilor pe timp de criză – 7 din 10 firme românești investesc din buzunarul patronului. Puțini se adresează băncilor
Economie Popular Trending

Viața IMM-urilor pe timp de criză – 7 din 10 firme românești investesc din buzunarul patronului. Puțini se adresează băncilor

sursa: www.pixabay.com

Trăim vremuri dificile cu toții, de la persoane fizice până la cele juridice care dețin afacerile mici şi mijlocii din România.

Antreprenorul român are 50 de ani, este căsătorit și are studii superioare

Conform unui studiu prezentat de Consiliul Naţional al IMM-urilor, profilul antreprenorului român este reprezentat de un bărbat, în jur de 50 de ani, căsătorit, inginer cu studii universitate şi postuniversitare. El este unic proprietar al afacerii și se dedică, în medie, 40 de ore săptămânal muncii, implicând și membrii familiei în business.

Ideile inovatoare sunt la mare căutare printre IMM-uri

Domeniile de activitate au în vedere idei inovative aplicate pentru diferite perioade de timp: jumătate de an, 1 an și maximum 3-5 ani. În cadrul IMM-urilor, vorbim de produse noi (36,89% din total), noi tehnologii (35,45%), modernizarea sistemului informatic (28%), abordări manageriale şi de marketing inovative (25%) şi pregătirea resurselor umane (18%). De asemenea, 17% dintre cei chestionaţi nu au în vedere nimic revoluționar în activitatea proprie.

Şapte din zece IMM-uri apelează la surse proprii de finanţare a investiţiilor în cercetare-dezvoltare şi inovare, în timp ce aproape 20% se împrumută la bancă şi doar 6,41% accesează fonduri europene. Pentru a investi în cercetare-dezvoltare, dar şi pentru a inova, 1% dintre afacerile din România iau fonduri de la autorităţile publice centrale, iar mai puțin de un procent dintre aceste entităţi apelează la fonduri de la autorităţile publice locale. Peste un sfert dintre afacerile mici şi mijlocii din România (25%) alocă între 1 şi 5% din totalul investiţiilor pentru inovare şi doar 3% se gândesc la bugete mai mari de 75%.

Afacerile prosperă în mediul online, pe site-uri și pe rețelele de socializare

Afaceriștii români speră să-și recupereze investiţiile realizate în zona de cercetare-dezvoltare şi inovare în cca 3-5 ani, dar există și optimiști care speră că termenul de 1 an să fie mai cu noroc. Afacerile companiilor mici şi mijlocii sunt derulate în zona comunicării online prin intermediul e-mailului (97%), doar puţin peste jumătate (57%) folosește un site propriu pentru a se promova. În acelaşi sens, 41% apelează la reţelele de socializare pentru a se face cunoscuți. Principalele bariere în derularea activităţilor de cercetare-dezvoltare-inovare sunt însă costurile ridicate și insuficienţa fondurilor proprii.

Exit mobile version