Studii Financiare Articole Actualitate Inflația ne rupe iar la buzunar. Statistici care dau fiori. Doar un sfert dintre români își vor mai permite aceleași lucruri în aceleași cantități
Actualitate Economie Popular Studii

Inflația ne rupe iar la buzunar. Statistici care dau fiori. Doar un sfert dintre români își vor mai permite aceleași lucruri în aceleași cantități

Atunci când iau decizii de cumpărare, consumatorii din România  sunt interesați în primul rând de preț, apoi de cât de sănătos este produsul și de impactul asupra mediului. Trei sferturi dintre ei estimează că în următoarele șase luni vor cheltui mai mult pentru alimente, îmbrăcăminte, produse de bricolaj și călătorii.

Prețurile mai mici și ofertele promoționale sunt principalele motive pentru care ar schimba brandul cumpărat. Social media este cel mai eficient canal pentru a ajunge la consumatori. Jumătate dintre consumatori vor să achiziționeze produse mai sustenabile. Magazinele fizice continuă să fie pe primul loc în preferințe, deși achizițiile online au crescut mult.

Trei sferturi dintre români estimează că în următoarele șase luni vor cheltui mai mult pentru alimente, îmbrăcăminte, produse de bricolaj (DIY) și călătorii, reiese din sondajul PwC Voice of Consumer 2024 pentru România. Unul dintre principalele motive pentru care se așteaptă să cheltuiască mai mult este inflația ridicată, pe care 74% dintre consumatorii din România o percep ca principala amenințare în următoarele 12 luni.

”În contextul inflaționist din ultimii ani, prețul rămâne în continuare cel mai important factor în decizia de cumpărare a consumatorilor români, urmat de impactul asupra sănătății și de cât de sustenabil este produsul respectiv. Mai mult, românii sunt mai deschiși la utilizarea tehnologiilor în comparație cu omologii lor din Europa Centrală și de Est și sunt tot mai atenți la protejarea datelor personale. Abordând aceste aspecte – de accesibilitate, personalizare, sustenabilitate și tehnologie -, companiile de retail pot crește gradul de fidelizare în rândul clienților lor, atât de necesar pe o piață extrem de competitivă”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener și Lider Consumer Markets PwC România. 

Un raport calitate-preț mai bun și ofertele promoționale sunt caracteristicile cele mai apreciate de către consumatorii români atunci când aleg un produs, dar și de cei de la nivel global. Astfel, 46%, respectiv 39% din consumatori spun că reducerile, urmate de  ofertele promoționale sunt principalele motive pentru care aleg să schimbe brandul cumpărat.

Concluziile întregii analize privind prețurile pot fi consultate AICI

Exit mobile version